Számláló

Keresés

Egyedi keresés

Retro Feeling

Minden, ami retro cuccokkal, érzéssel kapcsolatos.

Címkék

69 (1) aviátor (1) béke (1) buli (2) busz (2) corvin (1) fesztivál (3) fogaskerekű (1) földalatti (1) herkules (1) hippi (3) hughes (1) közlekedés (5) kultúra (4) malév (4) metro (1) peace (1) récsei (1) repülő (5) retro (13) woodstock (3) Címkefelhő

Egyebek

Egyebek

2012.02.21. 22:22 Retro Feeling

Magyar repülés - szájbarágó

Előző bejegyzésünk igen heves indulatokat váltott ki, egyúttal újra beteljesülni látszik a turáni átok. Ezért a szerkesztőségben úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk összeállítani egy olyan anyagot, ami meggyőzi a Kedves Olvasót arról, hogy mégiscsak szükség van nemzeti légitársaságra. Egyben megígérjük azt is, hogy ebben a bejegyzésben most utoljára írjuk le a csődbe vitt magyar légitársaság nevét: NEM arról van szó, hogy a Malévot sírjuk vissza, mert nem erről van szó.

Tisztában vagyunk vele, hogy abban a formában, ahogy az működött, nem működhetett tovább – de korábban is ezt írtuk. Objektív gazdasági érveket sorakoztatunk fel egymás után, és úgy gondoljuk, hogy mindannyiunk jól felfogott érdeke, hogy legyen egy olyan cég, amely ezek mentén az elvek mentén működik.

Magyarországi székhelyű: Nagyon fontos, hogy egy olyan cég alakuljon, amely hazánkban van bejegyezve, itt adózik. Az előző cikkünkhöz sok olyan komment érkezett, hogy a fapados légitársaságok is vesznek fel itthon embereket, így ők is magyar munkavállalókat foglalkoztatnak. Nem térünk ki ennek igazságtartalmára, de elfogadjuk jogos érvként. Nem árt tisztában lenni ugyanakkor azzal, hogy egy magyar légitársaság nemcsak a dolgozói után fizet a közösbe, hanem a kereskedelmi bevételei után is itt fizet adót. És ebben van a nagy pénz, mert legyen az libanoni, svéd, vagy svájci utas, ha egy Magyarországon bejegyzett légitársaságnál vált repülőjegyet, az után a magyar államot is pénz illeti.
Osztályos működési modell: Szintén rengeteg olyan bejegyzés érkezett, hogy aki el akar utazni, az el is fog, és aki ide akar utazni, az is idetalál. Igaz, de nem mindegy, hogy milyen feltételekkel és milyen körülmények között. A fapadosok lehet, hogy olcsó árakkal dolgoznak, de ez egyértelműen a kényelem rovására megy. Elismerjük, hogy a lényeg az, hogy eljussunk A-ból B-be, és lehet, hogy a többséget ez kielégíti. De meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy aki hajlandó a kényelemért többet fizetni, az megtehesse. Legvégső soron az a fontos, hogy az utas újra meg újra az adott légitársaságot válassza, még akkor is, ha van olcsóbb alternatíva. És miért utasítanánk vissza azt a plusz bevételt, amit a kényelemért hajlandóak megadni a tehetősebb utasok? Elvégre mindenki szereti feltornászni a bevételeit.
Átszállási kapcsolatok: Mindenkinek egyértelművé kell tenni, hogy a fapados légitársaságok nem kínálnak átszállási lehetőséget. Még a saját szervezetükön belül sem. Ezzel szemben egy hagyományos modellben működő légitársaság nemhogy megteremti az átszállás lehetőségét, de az ilyen jeggyel rendelkező utas felé kötelezettséget is vállal. Kötelezettséget arra vonatkozóan, hogy eljutatja A-ból B-be, C állomáson keresztül. És ebben az esetben ’C’ állomás Budapest. Ez az átszállásos történet egyébként egy igen jövedelmező ágazata a légi közlekedésnek. Nem szeretnénk minden üzleti titkot kiteregetni, de maradjunk annyiban, hogy egy ráhordó-terítő struktúrájú cég, ha ügyesen szervezi a kapacitásait, akkor nyereségesen tud üzemeltetni olyan állomásokra is járatokat, amelyeket amúgy nem érné meg. Mert máshogy nem lehet megtölteni minden nap, naponta kétszer egy 180 fős repülőt Göteborg felé. Ebből a szempontból volt igazság abban a hozzászólásban is, hogy ez itt egy szűk piac.
Az átszállási kapcsolatok másik nagyon fontos eleme, hogy lehet code-share partnerekkel szerződni. Álljon itt egy tipikus példa erre az esetre: van egy kisebb légitársaság, amely mondjuk, Európa szerte repül, többek között a Balkánra is több helyre. Az utasait keletről nyugatra budapesti átszállással juttatja el. De nem mindenki Nyugat-Európába megy tovább Budapestről, hanem mondjuk New-Yorkba, Torontóba, vagy Pekingbe. Ezeket a hosszú távú
járatokat eleve csak nagy kapacitású gépekkel lehet repülni, de akkora igény nincs rá, hogy fenntartsák csupán a Budapestről induló forgalom miatt. A szűk piac, ugye. De ha van itt helyben egy olyan társaság, aki vállalja, hogy ráhord a járataikra, akkor már megéri üzemelni. Mit kell cserébe adni? A helyi, magyar társaság ráteheti a járatszámát a hosszú távú járatra, a nagy légitársaság pedig ráteheti a járatszámát mondjuk egy Budapest-Szarajevó járatra.  Ezzel tulajdonképpen mindenki jól jár. Az utas azért, mert garantáltan eljut Szarajevóból Pekingbe. A magyar légitársaság azért, mert megtölti átszálló utassal a rövid járatát. A nagy légitársaság azért, mert van utas a járatán, megéri üzemelni. A reptér is jól jár, mert ezzel egyszerre két légitársaság is használja a szolgáltatásokat. És végső soron az állam is, mert a magyar cég is és a reptér is adóforintokat generál. És ha az állam jól jár, az adófizetők is jól járnak.
Kiszámíthatóság: Bármilyen statisztikát veszünk kézbe, jól látszik, hogy a hagyományos légitársaságok menetrendszerűsége sokkal jobb, mint a fapadosoké. Ez üzleti szempontból egy igen fontos tényező. Egyrészt az átszállások miatt, másrészt pedig az üzleti utasok kényelme szempontjából. Nem azt mondjuk, hogy nem fordulnak elő késések, mert ebben az iparágban ez elkerülhetetlen. De az tény, hogy a késések kifutási ideje sokkal rövidebb, így pedig hamar helyreállítható a normális üzem. Persze, van az a flottaméret, amelynél mindig van tartalék, így a késések is minimalizálhatók, de ilyenben egyelőre még gondolkodni sem érdemes.
Fő repterek használata: Erre nem is szeretnénk túl sok szót fecsérelni, de mindenképpen szerettük volna ezt is kiemelni. A lényeg, hogy a hagyományos légitársaságok törekednek arra, hogy egy adott célállomáson a központi repülőteret használják. Itt is lehet sok érvet felhozni a fapados légitársaságok mellett, de az biztos, hogy az üzleti utasoknak nem lehet alternatíva egy olyan reptér, amely 60-70 km-re van attól a várostól, amely a repülőjegyén szerepel. A legdurvább példa erre talán a Ryanair esete, amely úgy hirdetett Bécsbe repülőjegyet, hogy valójában Pozsonyban szállt le a gép. Még csak nem az az ország…
Az viszont jellemző, hogy mi megint fordítva ülünk a lovon, és Budapesten a fapados terminál közelebb van a városhoz, és jobban megközelíthető, mint a „nagy” terminál.
Regionális központ: Akárki akármit mond, egy ország nem pályázhat egy régió központi szerepének betöltésére, ha annak fővárosát nem lehet légi úton megközelíteni. Természetesen a magas-rangú diplomáciai delegációk általában magángéppel érkeznek, de ugyanez nem várható el egy nagyvállalattól, egy kisvállalkozástól meg még annyira sem. A fent említett ráhordó-terítő struktúra azonban kiválóam alkalmas a régió összes országának megközelítésére.
Áruszállítás: Ez talán egy olyan pont, ami érdemtelenül kevés figyelmet kap az egész helyzet tárgyalása során. Alapvető különbség ugyanis, hogy a fapados légitársaságok nem foglalkoznak áruszállítással. Most nem a különdíjért feladott poggyászról van szó, hanem kifejezetten áruról. A repülés az az iparág, ahol a legnagyobb ársűrűségű termékeket szállítják. Ez azt jelenti, hogy relatíve kisméretű, de drága dolgokat éri meg repülővel szállítatni. És aki légi úton küld árut, az hajlandó a gyorsaságért sokat fizetni. Ezt lehet tovább tetézni a veszélyes-áru kategóriájával, ami pedig maga az aranybánya. Általánosan elfogadott szabály, hogy ha egy utasszállító gép csomagtere tele van veszélyes-áruval, az olyan, mintha csak business-osztályú utasokkal lenne megtöltve az adott gép. Szóval nagyon jó pénz van a légi áruszállításban, és egy kiterjedt útvonalhálózat mellett ebből szintén nagyon sok profithoz lehet jutni.
Magyar szakemberek: Ez egy nagyon fontos kitétel. Az a helyzet, hogy az elmúlt hónap eseményei hatására sok magasan kvalifikált szakember került utcára. Határozottan visszautasítjuk azokat a vádakat, hogy mi a szocializmusban ragadtunk, vagy hogy szeretnénk azt visszahozni. A mi meglátásunk szerint ma Magyarország nincs abban a helyzetben, hogy hagyjon kárba veszni ekkora szakértelmet. Úgy gondoljuk, hogy igenis büszkék lehetünk arra a felhalmozott tudásra, amit azok képviselnek, akik részt vettek a magyar légiközlekedés elmúlt 70 évében. Ez egy olyan szaktudás, ami pótolhatatlan, vagy ha elvész, akkor nagyon nagy áron lehet csak újra megszerezni. Egy Magyarországon, magyar szakemberekkel, magyar szaktudással működő cég ékes példája lehetne annak, hogy nem csak egyéni szinten vagyunk képesen kiemelkedő eredményekre, hanem közösségi szinten is tudunk eredményeket felmutatni.
Egyből szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy leszögezzük azt is, hogy követjük az egyéb leépítésekről szóló híradásokat is. Tisztában vagyunk vele, hogy az elmúlt hetekben nem csak a repülésben voltak ezres nagyságrendű leépítések. Mélyen együtt érzünk mindenkivel, aki elvesztette a megélhetését. De szeretnénk elmondani, hogy azokra az iparágakra nincs rálátásunk, így azokkal a folyamatokkal kapcsolatban nem áll módunkban bejegyzést közzétenni. Ez egy ilyen oldal, ezzel foglalkozunk, kérjük ezt fogadja el a Kedves Olvasó.
Magyar beszállítók: Egy nemzeti légitársaságnak alapvetően a saját országának mentalitását, annak arculatát kell képviselnie. Ennek megfelelően kell kialakítani a fedélzeti és reptéri szolgáltatásokat is. Törekedni kell rá, hogy magas minőségű, ár-érték arányban vállalható kiszolgálást kapjon minden egyes utas. A fedélzeti kiszolgálást úgy kell kialakítani, hogy hazai beszállítók, hazai termékekkel lássák el a légitársaságot. Legyen szó akár borról, sajtról, szalámiról, mindenből van kiemelkedő minőségű hazai termék. Az ezeket előállító, forgalmazó hazai vállalkozások is csak profitálhatnak egy hazai légitársaságból.
Az állami támogatásról: Ez egy fájó pont mindenkinél, nálunk is. A magyar lakosság belefáradt abba, hogy a feje felett döntenek arról, hogy mire költik el a befizetett adóforintokat. Nincs egy transzparens rendszer, amely lehetővé tenné az állami pénzek mozgását. Nekünk az a véleményünk, hogy ez nem feltétlenül baj egészen addig, amíg nem arról szólnak a híradások, hogy egy csőd szélén tántorgó vállalat felsővezetői százmilliós végkielégítéseket kapnak.
Az a határozott véleményünk, hogy egy nemzeti légitársaság létrehozásához igenis kell a politikai támogatás. Próbált valaki a mai Magyarországon akár egy 10 fős céget létrehozni és szabályosan működtetni? Mindenki után befizetni a közterheket, minden számlát rendezni, és sehol, egyetlen ponton sem megszegni a szabályokat? Be kell látnunk, hogy ez rengeteg pénzt felemészt. Egy olyan vállalkozásnál, amely vállalja, hogy több, mint ezer embernek ad megélhetést, igenis kell adni adókedvezményeket. És a gyakorlat azt mutatja, hogy ez működik is, hiszen a nagy nemzetközi szervezetek is komoly kedvezmények árán fektetnek be Magyarországon.
 
Bízunk benne, hogy ezzel a rövid összeállítással valamelyest sikerül csillapítani azokat a kedélyeket, amelyeket előző bejegyzésünk felkorbácsolt. Ismételten kihangsúlyoznánk, nem a régit sírjuk vissza. Abban vagyunk elkötelezettek, hogy egy új nemzeti légitársaság alakuljon meg hazánkban, felhasználva mindazt a tudást és tapasztalatot, amit az elmúlt események adtak nekünk. És végszóként szeretnénk azt is kiemelni, hogy a nemzeti légitársaság nem egyezik az állami légitársasággal. Ennek, és a fent leírtak tükrében természetesen továbbra is várjuk a hozzászólásokat.

43 komment · 3 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://retrofeeling.blog.hu/api/trackback/id/tr434162240

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az egyetem biológiája 2012.02.23. 07:38:59

Rendkívüli biológia óra volt tegnap az ELTE egyik előadójában. Mint az képünkön is látható a mintegy 150 fős hallgatói létszám a sejtbiológia rejtelmeiben mélyedt el. Az előadás során egyfajta farsangi tematika is jellemző volt, hiszen, mint az az  ...

Trackback: Mai napi BKV 2012.02.22. 18:08:46

"Kell egy csapat!" Ez lett a legújabb jelszava a BKV megmentésén fáradozó szakszervezeti egyesülésnek. A délutánra tervezett demonstráción barátságos futball mérkőzést játszanak a Kossuth téren, az egyik oldalon a jegyellenőrök, a másik oldal...

Trackback: KacsaLeaks: Kövér László dubajozik, aztán meg rijadozik 2012.02.22. 18:08:10

Kiszivárogtatott információk szerint a parlament házelnöke, a gazdasági válság elmélyülése okán, oly sok hazánklánya hazánkfia nyomdokaiba lépve, Dubajba indul. Mint megtudtuk, ez a dubajozás, nem az a dubajozás. Azután meg rijadozni is fog Kövér Lászl...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.02.22. 18:00:29

A legtöbb ponttal egyetértek. Ugyanakkor, ahogy a Malév MOST működött, szerintem nem érte meg még ezekkel a pontokkal együtt sem. De szerintem sem csak egy nullszaldós vagy nyereséges nemzeti légitársaságnak van létjogosultsága, kisebb (a Malévénál sokkal kisebb) veszteséget még jól egyensúlyozhatnak egyéb előnyök.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.22. 18:01:36

Selmeczi Gabriella közleményéből következik, hogy Andor Lászlónak meg kellett volna sértenie az Európai Unió Alapszerződésének 213-as cikkelyét, amely egyértelműen kimondja: a biztosokat általános alkalmasságuk alapján nevezik ki, feladataik ellátása során teljes mértékben függetlenek. Így nem kérhetnek vagy nem fogadhatnak el utasítást kormányoktól vagy más szervektől, csak a közösség általános érdekei szerint járhatnak el, különben alkalmatlanná válnak feladatuk ellátására. „A tagállamok vállalják, hogy tiszteletben tartják ezt az elvet, és nem kísérlik meg a bizottság tagjainak befolyásolását feladataik ellátása során” – áll a szerződésben.Az alapszerződés kimondja, hogy sem politikai, sem üzleti, sem tagállami érdekeket nem képviselhet a biztos. Az új biztosok erre anyanyelvükön fel is esküsznek az európai főbíróság előtt. Ezt nem illik megszegni.

A bóvlista, sunyi fideszes logika szerint igen és ezt mindig meg is teszik.

Orbán szégyeld magad, hová jutott hazánk!

debreceni.blog 2012.02.22. 18:02:38

A Malév is birtokon belülre került, kezdődhet az Orbán Air kiépítése, természetesen az adófizetők pénzén.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak

superfrog 2012.02.22. 18:25:49

a pontokkal úgy ahogy egyet tudok érteni. sztem rám gondoltál, mint 'indulatosra' pedig hidd el, az adómat tőlem elveszik, és elköltik sok marhaságra amire kb senkinek sincs szüksége. vagyis nem hiszem hogy bennem van indulat. csdak ami pontokat leírtál, megint az jön ki, hogy ennek semmi értelme abban a sugalmazásban, ahogy írod. ha egyetértünk abban, hogy az állam rossz gazda (hát a tények alapján máv, bkv egészségügy bármi más miatt ezt sztem el tudjuk fogadni) az államot távol kell tartani, különben újra kiépíti ezt a működtethetetlen struktúrát. a kínaiak az üzleti részre mondták, hogy túl optimista és nem éri meg. a piac úgy döntött, kis porbafingók vagyunk, és piti pénzt keresnénk nekik nagy befektetéssel és nagy kockázattal. a piac is erre nemet mondott. igaz ők nem nézik hogy az országnak ez lehet jó. nah akkor marad amit már kétszer feldobtam, hogy a szakértelem még megvan, akkor kell befektetőket keresni, zrt-t létrehozni és működni.
a malév dolgozók ezt miért nem teszik meg? sztem azért mert a kényelmes szoci állásban megszokták, hogy majd valaki (állam) megoldja. hát most meg úgy néz ki vége a mesének és az állam nem oldja meg. vagy cselekedni kell, vagy várni a herceget......... én úgy látom, a herceg a nyerő egyelőre.

flippant 2012.02.22. 18:59:59

Sármelléki ingatlanmaffia állhat a Malév csődje mögött:
nol.hu/gazdasag/sarmellekig_ernek_a_malev-csod_szalai

gogo boly 2012.02.22. 19:10:11

Hungarian Airlines vagy Etiopian Airlines Melyik az IGAZ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2012.02.22. 19:31:51

Eléggé nem ebben a világban élsz drága posztoló.

Magyarország és Budapest érdeke az, hogy ne fizessenek folyamatosan több tízmilliárdokat az adófizetők pénzéből egy viszonylag kis magyar cégnek, és leginkább az hogy szabad piacon fenntartható légi-közlekedése legyen. A Malév és az összes hagyományos légitársaság, mint üzleti modell bukott meg, elemzők azt várják, hogy Európában csak három ilyen társaság: a British Airways, az Air France és a Lufthansa fog fennmaradni.

Lehet arról álmodozni, hogy milyen jó lenne, ha tudnánk szabad piacon jövedelmező, hagyományos NEMZETI légitársaságot csinálni, de nem lehet. Anélkül, hogy ne hárítanánk nagy terheket olyan adózókra, akik nagy-részének ebből az az egyetlen kézzelfogható eredmény, hogy a piac korlátozása miatt drágábban tud csak repülni, azaz duplán károsították meg. És Pozsonyba utazik repüléshez.

Az pedig, hogy emberek az átszálló utasokat hozzák fel, mint érvet kész röhej. Azokért az átszálló utasokért sírunk, akik Ferihegyen kívül egy forintot nem költenek el Magyarországon?

Ma több városból és olcsóbban elérhető a magyar főváros, mint egy hónapja, amikor a Malév még működött. Ez Budapestnek jó, ki nem szarja le az átszállásokat, meg hogy nem járunk a Balkánra?

Budapest egy kétmilliós város Közép-Európában, egy olyan porfészek reptérrel, ahova vasút sem megy, komolyabb cargo kapacitása pedig nincs. Budapest nagy nemzetközi HUB nem lesz, nem fogunk közvetlenül utazni Kuala-Lumpurba soha sem. De talán, talán, ha nem baszogatjuk a piacot, akkor lehet olcsón eljutunk Frankfurtba és onnan Malajziába.

Ez a regionális központ duma egy mocskos nagy humbug. Ferihegyről Európa nagy része, a Közel-Kelet és Észak-Afrika elérhető. Mi kell még?

F173 2012.02.22. 19:54:53

Felhívnám a posztoló figyelmét, hogy WIZZ Air Hungary Légiközlekedési Kft. Székhely: Pest megye, 2220 Vecsés, Lőrinczi út 59., Magyarországon bejegyzett cég és Magyarországon fizet adót!

Pamuk 2012.02.22. 20:12:10

Miért?
Ez a kulcsszó, ezt mindig kérdezd meg magadtól kedves barátom. Ez a sok szépség mind mire való?
De ne elégedj meg olyan felszínes magyarázatokkal, hogy nemzeti, meg magyar, meg átszállás, meg jövőbeni nagyság, mert így sosem lesz belőled nagy blogszerző.
Ami fontos, az az emberekben van. Nem úgy általában a pirosfehérzöld lobogóban, meg a nagy felfoghatatlan kékorrú nemzetben. ami fölött malév feliratú gépek köröznek.
Szóval ha megérted, hogy mindezért a butaságért, amit itt vízionálsz, keményen megfizetett rengeteg ember, hogy ez hasznot csak keveseknek hozott, leteszed a tollat.
Ajánlom, tedd le, egy picit gondolkodj, és ne írj egy darabig.
Esetleg repülj el valahova olcsón. Nézz ki az ablakon. Ha eszedbe jut valami, írd le. Ha nem, az sem baj.
Van ez így...

F173 2012.02.22. 20:19:34

Az egész posztot elolvasva az az érzése az embernek, hogy a világ legnagyobb biznisze hagyományos légitársaságot üzemeltetni. A bibi ezzel ott van, hogy gyakorlatilag alig van nyereséges hagyományos légitársaság.

magyar bucó 2012.02.22. 20:42:34

Úgy csináltok, mintha a malévon kívül csak fapados társaságok repülnének Budapestre. Aki sokat akar fizetni, most is repülhet drágán...

magyar bucó 2012.02.22. 20:43:50

@F173: Igen, abszolut ez jön le belőle.

Brabacon 2012.02.22. 21:23:46

Régen olvastam már ennyire összeszedett,értelmes,racionális és elfogulatlan írást, sajnálatos hogy ilyen keserű témáról kellett szólnia.
Az viszont egyenesen tragikus, hogy a kommentelők jelentős része elképesztő műveletlenségről, tájékozatlanságról és primitívségről tesz tanúbizonyságot. Gazdaságilag és (egyéb megközelítésből is) nagyon súlyos következményekkel fog járni a Malév elvesztése.
Nem kell feltétlenül egyetérteni a bloggal,a kételkedés az önálló gondolkodás első jele és mindenkinek joga van hozzá, de a számok nem fognak hazudni és vitázni is nehéz velük. A tények makacs dolgok.
A szituáció megértéséhez pedig tessék még tanulni és felfogni bizonyos gazdasági és stratégiai összefüggéseket az első lépéseken túl is.
Akkor talán egyszer elkezd derengeni és tisztulni a kép.
Én őszintén és igazán hiszek benne hogy lesz még új nemzeti légitársaság és lesz még Budapest fejlett európai központ. Amire igazából hivatott.
Erről kell hogy szóljon a jövő és ezért a célért érdemes küzdeni.

magyar bucó 2012.02.22. 21:34:36

@Brabacon: Igen, a számokkal nehéz vitatkozni. A beleölt milliárdok ellenére fizetésképtelenné vált és hatalmas adósságot hagyott maga után.

euAgWzgmmtq7K 2012.02.22. 21:37:01

@Brabacon: "lesz még új nemzeti légitársaság és lesz még Budapest fejlett európai központ. Amire igazából hivatott."

ez a szöveg az értelmes, meg racionális? LOL

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2012.02.22. 21:56:39

@F173: Nagy tévedésben vagy!
Svájcban adózik! Mo-n nem fizet adót! Az alkalmazottak is mind svájcban adóznak. Kivétel talán a kievi bázison dolgozók! Attól, hogy Mo-i székhelye nem adózik automatikusan itt. Váradi okos fiú, jól kitalálták, hogy kell a legkevesebbet adózni, és még azt se Mo-n.

superfrog 2012.02.22. 21:56:49

@Brabacon: fel kéne fogni, hogy eddig sem lettünk a régió központja, mert versenyképtelen magyarország. már egy magyar vállalkozó, ha van 10 embere jobban jön ki egy szlovák céggel érted? nem egy multi, aki esetleg alkalmazna 4-5-600 embert. itthon semmi infrastruktúra, nézd meg a bkv állapotát vagy a vasútét, az utakat bármit. ferihegyről semmivel nem lehet bejönni a városba 15 perc alatt. regionális központ hehe röhögnöm kell. kicsit kéne utaznod, nem feltétlenül a nagyon gazdag nyugatra, csak a környéken. hogy akarsz béccsel versenyezni? hja bérszinvonalban? ok lenyomtuk de akkor pozsony nyert, nem mi. és az igen drága ferihegy is sokat segít hogy központ legyünk.
és a számokról annyit, sz@rban vagyunk nagyon, várhatóan a számok csak akkor alakulnak jól ha a forint gyengül, mert az export húzza a költségvetést, de a sok devizaadós meg éhengebed bele. patt helyzet.
de a számok alakulása meg a malév közti közvetlen összefüggés nem sokkal komolyabb, mintha kimennék a nyugatiba, megállok egy vonat mellett, elfingom magam és elindul a vonat, akkor elmondom bárkinek hogy bármikor el tudok indítani egy vonatot. vagy lehet hogy csak egybeesés volt összefüggés nélkül?!

Martian (törölt) 2012.02.22. 22:10:21

A hagyományos légitársaságokat ne mérjük a fapadosokhoz, az utóbbiakat az olcsó tömegturizmus kiszolgálására hozták létre, ennek megfelelő kompromisszumokkal. Komoly logisztikát nem lehet rájuk építeni, nem is ez a funkciójuk.

A MALÉV problematikája alapvetően az volt, hogy a gépek bérleti költségei ráterhelődtek a cég költségvetésére és így a jelenlegi kiélezett versenyben reménytelenné tették a pozitív mérleg elérését (túl az "elvtársi és polgári pénzmosoda" funkción).

Ha valaki szeretne nemzeti légitársaságot gazdaságosan, ez onnan indul, hogy van-e a zsebében x db jó állapotú, gazdaságos üzemű, tehermentes saját repülő.
Ha nincs, akkor mankóval nem érdemes benevezni a futóversenyre.

superfrog 2012.02.22. 22:26:01

@Martian:hiszek neked, úgyhogy 2 percet gugliztam, tehát konkrét szakértelem nélkül tavaly átlag 59 millió dollár volt a boeing 737-600 repcsi. nem értek hozzá, és sejtem hogy a nem a legolcsóbb a legjobb de ha ilyen áron vennénk használt de jobb gépeket mondjuk 15 db-ot az mennyi pénz is? 200 ft /usd-nél elsőre (ha nem számoltam el, persze lehet hogy de szóval beletolunk nagyvonalúan 11.8 milliárd forint / db *15
mennyi hasznot remélünk a 'malév2' tól? nem beszélve a terrorizmus, kerozinár és ezer rizikófaktorról.
de betoltunk 177 milliárdot csak a gépekre. tehát várnám a malév álmokat kergetőket őszintén, hogy megérné beledobni ennyi pénzt, és ez amortizációval, bérekkel mindennel meghozná az elvárható adózott nyereséget? szerintem kéne egy bili..

szobatars 2012.02.22. 22:54:05

@Dr. Tim Pedersen Dr.: Váradi okos fiú, jól kitalálták, hogy kell a legkevesebbet adózni, és még azt se Mo-n

Az EU -többek között- a tőke és az emberek szabad áramlásáról szól. Nem az a gond, hogy hol adózik, hanem az, hogy nem nálunk éri meg leginkább. Értelmes adórendszerrel nem a magyar vállalkozók mennének tömegesen Szlovákiába, hanem a szlovákok jönnének ide.

Amidazophen 2012.02.22. 23:06:32

@superfrog: Nem is beszélve arról, hogy megint kik fognak az fb-ben meg az igazgatóságban ülni. Lesz 14 töketlen vezérigazgató-helyettes, mindegyik alatt számos lókötő. És majd kezdik megint a szakértők a hibák halmazát termelni. Az egész magyar "nemzeti" repülésügy e pillanatban épp oly hamvába holt fikció, mint a magyar futball. Ott is éppen úgy a szakértelem hiányzik, meg az erős, kis létszámú gazdasági vezetés, mint a Malévnál.

superfrog 2012.02.22. 23:15:20

@Amidazophen: az államot, mint tulajt én eleve kizártam a korábbi hsz.-ben mert az kódolja, hogy sosem fog normálisan működni. egy céget nem lehet úgy irányítani hogy 5 év alatt 4 managment van valahol, és mind mást akar kezdeni. és ugye a tulaj meg nem létezik, hiszen az állam részéről a 4 évre tervező tolvajbandák döntenek, látszik is az országon, milyen jól csinálták/ják....

lapointe 2012.02.23. 00:33:20

@Dr. Tim Pedersen Dr.: Te vagy tévedésben. Fizetnek a dolgozók után is (úgy 100-150 ember) és azt hiszem iparűzési adót is (ami elég sok pénz lehet). Saját dolgozóikon kívül külsősöket is foglalkoztatnak (akik ugye szintén magyar emberek). De miért utálod a Wizz-t? Utasként volt velük rossz tapasztalatod?

dr. Air 2012.02.23. 00:44:33

20 nap telt el a Malév csődje óta, éppen ezért, ez a poszt mára már teljesen okafogyott, az élet nem áll meg, hogy bevárjon minket.

Azok akik rendszeresen Malévval repültek mostanra már kiváltották törzskártyájukat egy másik társaságnál, a Ferihegyről közvetlenül sikeres járatokat már átvették a konkurens cégek, az átszállós járatokat szintén, csak persze ezek már nem érintik Ferihegyet, de egy külföldi utasnak amúgyis mindegy, hogy Pesten, Prágában vagy Bécsben száll át.
A Malév üzleti partnerei, utazási irodák, szállítmányozók, sok embert utaztató nagy cégek, stb..., mára szintén leszerződtek vagy napokon belül leszerződnek más légitársaságokkal.
Az egykori Malévos dolgozók is beadták már önéletrajzukat ezer más helyre, a legjobbak közülük valószínűleg már el is helyezkedtek, vagy hamarosan el fognak, akár a légiiparon kívűl is.
A flotta sincs már sehol, bár jórészt még Malév festést viselnek, a legnyereségesebben üzemeltethető gépekre hamar akad új bérlő.

Akkor most miről is beszélünk? 20 nappal ezelőtt, még voltak alapok, amikre bármit építeni lehetett volna, mostanra csak a mocsár maradt. Innen már nemigen lehet felállni, hiszen egy új légitársaság így már nulláról indulna, ráadásul sokkal nehezebb piaci helyzetben, mint amiben február 3-án a Malév volt, épp ezért a magyar nemzeti légitársaság kérdését már nyugodtan le lehet venni napirendről, nincs tovább, vége, ennyi volt.

Néhány év múlva, ha a gazdaság állapota lehetővé és indokolttá teszi, talán létrejöhet valamiféle ráhordó, regionális légitársaság, de belátható időn belül (értsd: évtizedek) itt nem lesz többet Malév szintű flag carrier, az biztos.
Azon már felesleges rágodni, hogy ez mennyire rossz vagy jó, tök mindegy, innentől kezdve ebből a helyzetből kell kihozni amit lehet.

Rommel6600 2012.02.23. 00:50:18

"szeretnénk elmondani, hogy azokra az iparágakra nincs rálátásunk, így azokkal a folyamatokkal kapcsolatban nem áll módunkban bejegyzést közzétenni"

Hát ezzel sem kellett volna! Jópár baromság van benne, ilyeneket már rég olvastam:

"aki légi úton küld árut, az hajlandó a gyorsaságért sokat fizetni. Ezt lehet tovább tetézni a veszélyes-áru kategóriájával, ami pedig maga az aranybánya. Általánosan elfogadott szabály, hogy ha egy utasszállító gép csomagtere tele van veszélyes-áruval, az olyan, mintha csak business-osztályú utasokkal lenne megtöltve az adott gép."

Csak szólok, hogy írtó nagy blődséget írtál, ezt a részt szerintem töröld... Veszélyes árut NEM szállíthat utasszállító gép, CSAK cargo. Még egy nyamvadt autó akkumulátort sem vihet el. Még az előírt védőcsomagolásban SEM. Csakis cargo viheti el. Amit utasszállító elvisz az nem veszélyes-áru, max külön odafigyelést igényel. Például sugárzó anyag (rendkívül kis dózisban ami emberi szervezetre nem veszélyes.) Ilyenek elő szoktak fordulni, volt olyan, hogy csomagokat kellett Ferihegyen hagyni, mert ha nem vitte volna el (asszem vmi orvosi izotópok voltak) az aznapi járat csak a másnapi, már mire megérkezett volna a célállomásra használhatatlan lett volna... Veszélyes-árunak minősül már egy 170Wos lítium akksi is, ilyen nem kerülhetne se a fedélzetre se a raktérbe! Ennek ellenére stáboknál a kamerák akksija jó eséllyel ilyen, és ez IATA szabály...
És még sorolhatnám. Ezek után szerinted lehet veszélyes árut szállítani?!

Ajánlanám egy DGR tanfolyam elvégzését, ott sok újdonságot hallanál!

"Alapvető különbség ugyanis, hogy a fapados légitársaságok nem foglalkoznak áruszállítással"

Hajjajj... Jópárszor elvitte azért a Germanwings a túlkönyvelt Malév Stuttgarti járat rush poggyászait, persze nem jófejségből és nem ingyen... :)

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.02.23. 04:14:09

Magyarországon adózik: már ha termel nyereséget.

Nem fapados: mint a Lufthansa, KLM, BA és a többiek? Azt ki találta ki, hogy ha a Malév elhalálozik, akkor már nem jön rendes gép Magyarországra?

Magyar beszállitók: minden Budapestről felszálló gép rengeteg dolgot helyben vesz meg, ha nem is mindent.

Az összes kicsi légitársaság egész Europában vagy tönkremegy, vagy a három nagy cég felvásárolja, akik tudnak a méretük miatt nyereséget termelni. Na és?

F173 2012.02.23. 06:38:17

@Dr. Tim Pedersen Dr.: Te vagy nagy tévedésben! A Wizz Air Hungary KFT, aki a magyar járatokat üzemelteti Magyarországon adózik. A Wizz Air Holding, az anyacég, az van Svajcban!!!
Jól nézne ki, ha egy magyar KFT svájcban adózna :-)

lavór 2012.02.23. 07:05:06

"Minek legyünk sikeresek..."

Ez most vicc? Mi a siker a gigantikus ráfizetésen?

Szumi 2012.02.23. 07:36:14

@lavór: Hihetetlen, hogy milyen retardáltak az emberek, mi? Most ez a divat, hogy a két bites, írástudó emberek vonítanak azért, hogy ezután is pénzeljenek az adókból egy pénztemetőt és korrupt, gazember gazdáit. Ezek az orbántakaroggynál tovább nem látnak és nem hallanak. Legújabban a gyurcsányék alatt bekövetkezett deficit miatti szankciókért is orbánoznak - annyira setétek, hogy pákó lehetne a királyuk - mát ha nem ragaszkodnának a dzsugasvili által grundolt gittegylet valamely szellem/anyagi örököséhez.

Azahara 2012.02.23. 08:27:40

@Rommel6600: Igen, nem ártana egy IATA veszélyesáru-kezelő tanfolyamot elvégezned. Akkor tudnád, hogy vannak utasszállító gépen szállítható veszélyes áruk (nem is kevés) és olyanok, amiket csak cargo gépen lehet szállítani. Ezeknek van a CAO (Cargo Aircraft Only) jelölésük a többi 3 betűs kezelési kódjuk mellett. Sőt, képzeld el, hogy vannak olyan veszélyesnek minősülő áruk, amik bizonyos mennyiség alatt még szállíthatók utasszállító gépen, afölött viszont már csak teherszállítón.

Szumi 2012.02.23. 09:15:02

@Azahara: ahogy vannak olyan áruk, amik nem tűnek veszélyesnek, de tízezer méteren már azok. És vannak olyanok, amit nem lehet légi úton szállítani. Nyilván az akkumulátor is veszélyes áru, de a mobilodból, notebookodból nem kell kivenni, ha repülsz. Ahogy a dezodorodat is viheted. De ha ugyanezeket kereskedelmi mennyiségben szállítod, akkor mások a szabályok.

Azahara 2012.02.23. 09:39:37

@Szumi: Itt nem arról van szó, hogy mi _tűnik_ veszélyesnek és mi nem. Van egy elég vaskos könyv, amelyben le van pontosan írva, hogy mely áruk (konkrétan, adott esetben kémiai megnevezéssel) számítanak a repülés szempontjából veszélyesnek és ezek közül mit, hogyan, mekkora mennyiségben, milyen csomagolásban lehet vagy nem lehet légi úton szállítani. Nem szeretnék most itt szakmai tanfolyamot tartani, de igen, ez egy külön "szakma", amit tanulni kell, szakvizsgát kell tenni belőle és meghatározott időközönként frissíteni kell a vizsgát ahhoz, hogy ilyen árukat kezelhessél.

Szumi 2012.02.23. 09:52:48

@Azahara: tisztában vagyok vele- ezt azért írtam, hogy legyenek példák arra, hogy némely árucikkek, amik a napi használatban ártalmatlannak tűnnek, igenis veszélyesek - ilyenek pl. a hajtógázzal működtetett túlnyomás palackok. Mindazonáltal valóban nem ismerem az IATA listáját - örülök, ha a fuvarparitásokat megjegyzem. De mivel sokat importálok, sokszor futok bele abba, hogy ezt-vagy azt nem, vagy csak súlyos felárral tudok szállíttatni. ( pl. túlnyomásos kamrában - vagy volt olyan árum, amit a fedélzeten vittek)

Azahara 2012.02.23. 09:58:33

@Szumi: Igen, évekkel ezelőtt előfordult olyan, hogy én adtam át a repülőgép kapitányának a különleges kezelést igénylő árut, amit aztán a pilótafülkében utazott. Igaz, abban a dobozban gyémántok voltak. ;-)

Monarch (törölt) 2012.02.23. 10:15:26

Már megint gyöngyöt szórtatok a disznók elé. Komolyan csodálkozom, hogy az emberek ennyire képtelenek a gondolkodásra.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2012.02.23. 14:40:48

@lapointe:
@F173: Nem utálom a wizzairt, mondjuk szűkek az ülések, de ki lehet bírni.
Wizzairnek 1450 alkalmazottja van, ebből kb 150 irodista, a többi pilóta és utaskisértő. Van 15 bázisa a cégnek és bázistól függöen mindenki úgy adózik ahogy a legjobban megéri. Több bázison a járulékokat az adott országban fizetik, de adót szinte kivétel nélkül svájcban fizetnek. (illetve nem fizetnek, mert pl 1-2 gyerekkel már 0% az adó, de ennyire nem egyszerű mert a svájci adórendszer elég összetett, van kb 5-600 eleme). Ha ti ennyire biztosak vagytok abban, hogy a wizzair hunagry kft itthon fize t adót, szúrjatok már be egylinket, hogy mennyi adót fizetett a cég Mo-n.

DrPepper 2012.02.23. 14:42:03

@superfrog: Csak a tényszerűség kedvéért: Budapest légiforgalma kb. az 5x-öse Pozsonyénak, és nagyjából egy szinten van Prágával és Varsóval. Forrás: www.portfolio.hu/vallalatok/legi_haboru_keszulodik_budapest_felett.163232.html

superfrog 2012.02.23. 15:37:44

@DrPepper: akkor két dolog:
1., és akkor mi van ? itt átszállók vannak, prágában meg söröző turisták. kis különbség a bevételi oldalon
2., talán mondjuk úgy alig alacsonyabb varsónál, és kb 70%-a prágának.

egyébként meg lett egyesület és kezdenek céget grundolni. hát hajrá !
sosem mondtam hogy baj ha van itt egy vállalat ami eltartja magát. csak ne mások fizessék a 20 évig a veszteségeket..........

DrPepper 2012.02.24. 15:32:14

Ha Budapestenj valóban csak átszállók lennének kár volt felépíteni az a sok luxusszállodát.

flyair 2012.02.26. 02:10:30

Nagyon szomorú, hogy a fenti hozzá szólók többségének, (akik csak "írtak" valamit aminek értelme sincs) FOGALMUK sincs a többségnek repülésről úgy ahogy van!!!!
Azt hiszik fapadosok eltudnak tartani egy fővárosi repülőteret, és elég ha már csak fapados cégek lesznek az egész világon. 21.században vagyunk ha ezt is magyarázni kell akkor óvodások kommentelnek.

NAGYON SZOMORÚ, HOGY ILYEN SZÁJBARÓGÓSAN KELL VALAMIT IS ELMAGYARÁZNI ÉS MÉG ÍGY SE ÉRTI MINDENKI!!!!

Tanácsolom továbbiakban, hogy azok szóljanak hozzá akik ténylegesen értenek a légi iparhoz és a gazdasági kérdésekhez is!!

magyar bucó 2012.02.26. 06:31:43

@flyair: Még szerencse, hogy nincs lehetőséged megszabni, hogy ki kommentelhet.
Úgy látom, szakmabeli vagy. Hány nem fapados társaság használja ma is a budapesti repteret? Nekem utána kellene néznem, te nyilván fejből tudod.
Igen, ez a 21. század, ma már a repülés egyszerűen csak egy gyors módja eljutni A-ból B-be, nem egy rendkívüli esemény, amit pezsgővel és horribilis árakkal kell megünnepelni.
Egyébként jónéhány repteret eltartanak a fapadosok.
süti beállítások módosítása